Kurs na bileciki a'la świąteczna skarpeta

Hey! Dzisiaj chciałam Wam pokazać kursik na bileciki do prezentów w kształcie świątecznej skarpety.

Skarpetę taką możecie narysować sami lub tak jak ja skorzystać z szablonu na kartkę (trzeba go tylko wydrukować w mniejszej skali) dostępnego na na tym blogu ...KLIK...

No to zaczynamy!


Na białej bazie odrysowujemy sobie skarpetki, wycinamy i składamy. Wycinamy sobie od razu gwiazdki i listki.


Następnie przykładamy skarpetę do papieru (najlepiej do strony która będzie przyklejana)  i odrysowujemy ją.


Jak już odrysujemy to wycinamy i podobnie jak z dołem skarpety postępujemy z górą, tyle że odrysowujemy ją na białym filcu i też wycinamy.

Mała podpowiedź. Zarówno dolną część skarpety jak i górną wycinałam z lekkim naddatkiem. Wiecie lepiej przyciąć nadmiar niż żeby się okazało że przycięliśmy za mały kawałek ;)


Żeby skarpetka miała białe kawałki filcu na pięcie i palcach przykładam sobie taśmę na szablonie, odrysowuję i wycinam kształty a potem używając ich jako szablonów odrysowuję na filcu i wycinam.


Teraz możecie przykleić czerwony papier na skarpecie oraz wycięte kawałki z filcu na palce i piętę. Będzie wyglądać to tak:


Kolejny krok to bigowanie. Rozkładamy skarpetkę i bigujemy w miejscu które zaznaczyłam na zdjęciu czarną kreską


Następnie sklejamy skarpetkę w górnej części - od miejsca bigowania w górę. Chodzi o to aby powstało coś w rodzaju klapki. Jak to zrobimy możemy już przykleić filc na górną część skarpetki i zrobić nitownikiem dziurkę do przeciągnięcia sznureczka.  Będzie to wyglądało tak:


W ten sposób przygotowane skarpetki przyozdabiamy wedle uznania :) Ja przewiązałam kokardki, dodałam śnieżynki, dzwoneczek na sznureczku oraz odrobinę zieleni i voilà nasze bileciki do prezentów są gotowe






Może Wam się to wydać pracochłonne bo mamy dużo wycinania ale tak na prawdę najwięcej czasu zajęło mi wiązanie kokardek :D

Użyte materiały:
 
Pozdrawiam
Wikucha

Komentarze

Świetny pomysł i cudne wykonanie :)
IWA pisze…
Fajne!

Popularne posty